Edit

הליך פשיטת רגל

לכל שאלה או בקשה בנושא הליך פשיטת רגל התקשרו 072-3304477 או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

שיתוף:

הליך פשיטת רגל חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי

בספטמבר 2019 נכנס לתוקפו חוק חדלות פירעון החדש, או בשמו המשפטי- 'חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, התשע"ח – 2018'. החוק, אשר עבר בכנסת ללא כל התנגדות חולל מהפכה בתחום הליך פשיטת רגל, וזאת לאחר שנים של שימוש בחקיקה מיושנת שאינה תואמת את המציאות הנוכחית. חוקי פשיטת הרגל שהיו קיימים ערב כניסת החוק החדש לתוקף יצרו מצב של תהליך פשיטת רגל מסורבל אשר נמשך זמן רב מידי, דבר שגרם לדחייה בחלוקת הנכסים לנושים שאיבדו עניין ולמציאות בה החייב מצא את עצמו מחוץ למעגל התעסוקה זמן רב באופן בלתי מכבד. החוק החדש משנה את כל זה. חוק חדלות פירעון החדש שם לו למטרה להביא לשיקומו הכלכלי של החייב (בין שהוא יחיד ובין תאגיד) ולקדם את שילובו מחדש במרקם החיים הכלכליים.

תהליך פשיטת רגל בשיטה הישנה

בעבר הליך פשיטת רגל או בשפת העם – הליך מחיקת חובות, מאפשר לאדם פרטי בעל חובות לפתוח דף חדש בחייו. אדם שצבר חובות כבדים אותם אינו יכול לפרוע, רשאי לבקש מבית המשפט כי ייתן צו לפתיחת הליך פשיטת רגל וכי יכריז עליו כפושט רגל. מטרתו של מגיש הבקשה, היא כי בסופו של ההליך בסיוע עורך דין פשיטת רגל להגיע למצב של ביטול הליכי פשיטת רגל ולקבל צו מבית המשפט המורה כי הינו פטור מתשלום החובות. יתרון מובהק בתהליך פשיטת רגל הוא כי עוד בפתיחת ההליך, במועד בו ניתן צו פתיחת הליכים – נכנסת לתוקף בקשה לעיכוב הליכים שמעוכבת את כלל ההליכים אשר מתנהלים כנגד החייב, עיקולי משכורת מבוטלים וכן ניתן לפתוח חשבון בנק ביתרת זכות ולקבל כרטיס "דביט". ניתן לדמות את הליך פשיטת הרגל למעין "מטרייה" אשר נועדה להגן על האדם מפני "מבול" של נושים, עיקולים והגבלות. כלומר, ממועד כניסת האדם להליך פשיטת רגל הינו חוסה תחת מטריית ההליך והוא מוגן מפני הליכי אכיפה בכל עת שנמצא תחתיו.

מי יכול להגיש בקשה להליך פשיטת רגל?

כל אדם אשר הינו בעל עניין יכול להגיש בקשה לפתיחת תהליך פשיטת רגל. כשמגיעים למצב כלכלי קשה וקיצוני, מאבדים את היכולת להחזיר חובות כספיים לנושים שונים, החוב ממשיך לצבור ריבית וגדל מיום ליום – זה הזמן לשקול בקשה לפתיחת הליך פשיטת רגל . ההליך יאפשר לפתוח דף חדש בחייו של החייב, להביא לשינוי במצבו הכלכלי ולהביא להפסקת הליכי פשיטת רגל המרחפים ומאיימים עליו. חשוב לפנות לקבלת יעוץ באמצעות עורך דין שמתמקצע בהליכי פשיטת רגל שיוכל לבחון לעומק את המקרה באופן פרטני ויסייע במציאת דרכי טיפול יעילות להתמודדות עם הליך פשיטת רגל. כמו כן, נושה (בעל חוב) אשר רוצה לגבות את חובו והינו סבור כי לחייב ישנם נכסים או זכויות שמהם יכול לפרוע את חובו, באפשרותו לכפות הליך פשיטת רגל על החייב לצורך גביית החוב הכספי.

בקשה לעיכוב הליכים - הליך פשיטת רגל

כשאנו מתמודדים עם הליכי פשיטת רגל לעיתים קרובות נמצא את עצמנו מתמודדים עם מגוון הגבלות מצד הוצאה לפועל שמנסה לגבות את החוב באופן אגרסיבי. על החייב עלולות להיות מופעלות הגבלות מסוג עיקול חשבון בנק, עיקול רכוש, עיקולי משכורת ועוד. במצב זה, החייב מוצא עצמו לא רק נאבק בחובות אלא גם מתמודד עם מספר רב של תיקי הוצאה לפועל, ובכל תיק מבוצעים הליכים שונים ומגבלות שונות הפוגעות באורך חייו של החייב ובפרנסתו. כניסה להליך פשיטת רגל נותנת אפשרות לממש את האחד היתרונות הבולטים של הליך פשיטת רגל – בקשה לעיכוב הליכים. הגשת בקשה לעיכוב הליכים על ידי החייב וקבלת צו עיכוב מאפשרת הפסקה זמנית של ביצוע כל הליכי גבייה בתיקי הוצאה לפועל כדי לאפשר לחייב שנמצא בהליך פשיטת רגל למקד את מאמציו בהליך מוסדר, מציאת פתרונות להסדרת החוב.
מידע נוסף בנושא עורך דין פשיטת רגל
הצלחות המשרד בנושא

כל הזכויות שמורות ל ” אמינוב חן ושות’ ” 2022©

לכל שאלה או בקשה השאירו פרטים