Edit

ביטול הגבלה על רישיון נהיגה

לכל שאלה או בקשה בנושא ביטול הגבלה על רישיון נהיגה התקשרו 072-3304477 או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

שיתוף:

החל מתאריך 10/02/2022 נכנס לתוקפו חוק המבטל שמורה על ביטול הגבלה על רישיון נהיגה של חייבים בהוצאה לפועל. משמעות החוק היא שלא ניתן לבצע יותר הגבלה על רישיון נהיגה לבעלי חייבים שנגדם נפתחים תיקים בהוצאה לפועל כמו כן הופעל ביטול הגבלה על רישיון נהיגה לכלל החייבים להם הייתה ההגבלה קיימת. חוק ביטול הגבלה על רשיון נהיגה התקבל בעקבות המסקנה שהגבלת רישיון נהיגה מהווה מחסום משמעותי לחופש התנועה של החייב, מגביל את היכולת שלו להתפרנס כדי להסדיר את חובותיו הכספיות ופוגע בהתנהלות היומיומית. סוכם שמגבלה זאת אינה מעודדת בשום אופן את גביית חוב והיא היוותה בעיקר אמצעי לחץ על החייבים.

הגבלת רישיון נהיגה הוצאה לפועל

אך לפני שחוק ביטול הגבלה על רישיון נהיגה נכנס לתוקף לשכת הוצאה לפועל הייתה מפעילה הגבלות שונות על החייבים שאינם משלמים תשלום כלשהו לטובת הסדר חובתם הכספית. בין כל ההגבלות הקיימות, השכיחות מביניהן הינן – הגבלת רישיון נהיגה הוצאה לפועל שהייתה מונעת מלקבל להחזיק או לחדש רישיון נהיגה. כאמור, הגבלה על רישיון נהיגה מוטל כנגד חייב אשר אינו משלם לטובת חובו, וניתנת ע"פ החלטתו של רשם ההוצאה לפועל לבקשת הזוכה.

מה משמעות הגבלת רישיון נהיגה ע"י הוצאה לפועל?

חייבים רבים אינם יודעים, אך כאשר הוטלה הגבלה על רישיון הנהיגה הוצאה לפועל, החייב אשר כנגדו הוטלה ההגבלה, אינו רשאי לנהוג כל עוד ההגבלה בתוקף. המשמעות המעשית של ההגבלה היא במקרה וחס וחלילה ייקלע החייב למצב של תאונת דרכים. במקרה כזה, הוא אינו מכוסה בפוליסת ביטוח חובה! בנוסף, ככל ויסתיים תוקף רישיון הנהיגה, לא יוכל החייב לחדש ולקבל רישיון נהיגה בעל תוקף חדש כל עוד קיימת הגבלת רישיון נהיגה הוצאה לפועל. במקרים מסוימים, בסיוע עורך דין הוצאה לפועל ניתן לפעול לביטול הגבלת רישיון נהיגה, כמו למשל במקרים כאשר עיסוקו של החייב תלוי בכך ניתן לבקש מרשם ההוצאה לפועל לבטל את הגבלת רישיון נהיגה הוצאה לפועל מאחר וזכותו של החייב לעבוד בעיסוקו ולהתפרנס גובר על הצורך להגבלת רישיון הנהיגה. ישנם מקרים נוספים שבהם ניתן לבקש ביטול הגבלה על רישיון נהיגה, למשל בשל מצב רפואי של בן משפחה או של החייב עצמו אשר דורשים ממנו להחזיק ברישיון נהיגה ולנהוג.
מידע נוסף בנושא עורך דין הוצאה לפועל
הצלחות המשרד בנושא

כל הזכויות שמורות ל ” אמינוב חן ושות’ ” 2022©

לכל שאלה או בקשה השאירו פרטים