Edit

ייפוי כח מתמשך

לכל שאלה או בקשה בנושא ייפוי כח מתמשך התקשרו 072-3304477 או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

שיתוף:

בערוב ימיו של אדם, דואג הוא לפני לכתו לכתוב צוואה אשר תסדיר ותייצג את רצונו מה ייעשה ברכושו לאחר לכתו. עם זאת, ובמקרים רבים, חודשים רבים לפני לכתו של אדם, הוא עלול להימצא במצב רפואי לא טוב אשר יקשה על צלילותו וכשירותו בקבלת החלטות בענייניו ובנכסיו האישיים. מצב זה עלול להביא למצב כי ללא ידיעה או רצון מושכל עלול האשם לקבל החלטות הרות גורל בענייניו ונכסיו אשר לא יהיו תואמים לרצונו ככל והיה בדעה צלולה. לכן, המחוקק הסדיר תיקון חדש לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות ואשר מציג פתרון לחשש האמור לעיל.

מהו הפתרון?

במסגרת התיקון לחוק, ישנה כעת האפשרות לערוך – "ייפוי כוח מתמשך". מסמך ייפוי הכוח נערך כאשר האדם בדעה צלולה, בריא בשכלו וכישר לקבל החלטות מושכלות. ייפוי הכוח נערך על ידי עורך דין בעל הסמכה ממשרד האפוטרופוס הכללי ומבטא את רצונו של האדם והוראותיו אל מיופה הכוח עליו הוא סומך כי יבצע את הוראותיו בצורה נאמנה, בין היתר בעניינים הכספיים, הרפואיים והאישיים של אותו אדם. כלומר, במסמך ייפוי הכוח האדם ממנה שלוח/ים אשר יבצע עבורו את הוראותיו למקרה ומצבו האישי או הרפואי של האדם לא יאפשר לו לבצע פעילות חשובה או לקבל החלטות בעניינים המנויים לעיל. לצורך הדוגמה להלן מפורטות מספר הוראות אשר ניתן לכלול בייפוי הכוח המתמשך:
מי מבין קרוביו של האדם מוסמך לקבל החלטות בנוגע לטיפולים רפואיים אשר נדרש הוא לעבור.
מי מבין קרוביו של האדם מוסמך לקבל החלטות בענייני כספים, חסכונות, קרנות וכיו"ב המתנהלים בחשבון הבנק של האדם. הסמכת קרוב או אי אשר יהיה אמון על ניהול העסק השוטף של האדם אשר כבר אינו כשיר להתנהל בכוחות עצמו. מי מבין קרוביו של האדם יהא מוסמך לטפל בנכסיו של האדם בשעת הצורך. אלו רק חלק מן ההוראות אשר אדם יכול להורות בייפוי כוח מתמשך לשעת הצורך. ניתן להבחין כי המדובר בהחלטות חשובות אשר ככל ויקדים אדם ליתן הוראות והנחיות מפורטות מי מבין קרוביו יהא מוסמך לטפל בעניינים מסוימים וכיצד עליהם לנהוג עם המינוי. בשונה מצוואה אשר באה להסדיר הוראות מה ייעשה בנכסיו לאחר מותו, ייפוי כוח מתמשך בא להסדיר הוראות של אדם מה ייעשה בענייניו השונים כאשר הוא עוד בחיים אך בשל סיבות כאלו או אחרות אינו יכול לבצע בעצמו ולכן ממנה קרובים להם תהיה הסמכות להיות שלוחיו בעניינים אלו. חשוב לציין כי ההסדר אשר היה נהוג עד כה היה כי בעת הגיע האדם למצב אשר מונע ממנו לקבל החלטות בענייניו הכספיים, האישיים והרפואיים בצורה מושכלת, היה על בני משפחתו לפנות לבית המשפט לענייני משפחה על מנת להסדיר מבחינה חוקית את היכולת של אותם אנשים להחליט בעבורו. טיפול שכזה דורש הוצאה כספית גבוהה בהרבה יותר מייפוי כוח מתמשך וכן כרוך בבירוקרטיה וריצות מיותרות.

בחירת מיופה כוח

כאשר קיבלתם החלטה כי אתם מעוניינים להסמיך מי מבין קרוביכם שינהל את ענייניכם בשעת הצורך, כעת עליכם להחליט מיהו מיופה הכוח. בחירת מיופה כוח חשובה ביותר וחשוב כי תבחרו אדם אשר הנכם נותנים בו אמון כי ינהל את ענייניכם ללא רבב כפי שאתה עצמך היית מבצע. מיופה הכוח יכול להיות בן משפחה, חברך הנאמן ואפילו איש מקצוע עליו אתה סומך במאת האחוזים.

עריכת ייפוי הכוח

החוק דורש כי עריכת ייפוי הכוח המתמשך ייערך על ידי עורך דין אשר הוסמך לשם כך ע"י האפוטרופוס הכללי. עורך הדין ייפגש עם המעוניין בעריכת ייפוי הכוח ויסביר לו מהות ייפוי הכוח, תוצאת מינוי מיופה כוח ומהם חובותיו של מיופה הכוח בהתאם לסמכויות הניתנות לו במינויו. לאחר מכן, יסביר עורך הדין למיופה הכוח את ההוראות והסמכויות שניתנות לו במסגרת ייפוי הכוח על ידי המבקש למנותו, ולאחר כי הוכח לעורך הדין כי מיופה הכוח מסכים וכשיר לבצע את המוטל עליו במסגרת ייפוי הכוח המתמשך, יערוך אותו ולבסוף יפקידו אצל האפוטרופוס הכללי. קיימות התניות נוספות אותם קבע המחוקק על מנת להביא לכך כי עריכת ייפוי כוח מתמשך יביא לתוצאה הרצויה ולא חלילה לשימוש שלא בתום לב בהוראות ייפוי הכוח ואופן הפעלתם, ואשר יפורטו בשעת הצורך על ידי עורך הדין העורך את ייפוי הכוח המתמשך.
עורכי הדין במשרדנו הוסמכו והתמקצעו על ידי האפוטרופוס הכללי לעריכת ייפוי כוח מתמשך. כמו כן, בעלי ניסיון בעריכת המסמך על תנאיו ורבדיו השונים תוך טיפול רגיש ומעמיק הנוגע בכל פרט ומותאם לכל אדם וצרכיו השונים. לפרטים נוספים אנא השאירו פרטים או צרו עמנו קשר.

מידע נוסף בנושא צוואות וירושות

צוואות

מהי צוואה? צוואה היא מסמך משפטי שבו אדם קובע מי יהיו יורשיו וכיצד יתחלק רכושו

קרא עוד »
הצלחות המשרד בנושא

כל הזכויות שמורות ל ” אמינוב חן ושות’ ” 2022©

לכל שאלה או בקשה השאירו פרטים