מחיקת חובות נמוכים

לכל שאלה או בקשה בנושא מחיקת חובות נמוכים התקשרו 072-3910778 או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
שיתוף:

בין החידושים בחוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי תשע"ח-2018 הוא הקמת מסלול נפרד עבור יחידים להם חובות בסכומים נמוכים כאשר התקרה של חובות אלו נקבע על סך של 150,000 ₪.
חובות אלו מורכבים לעיתים מחובות של משקי בית ואשר נוצרים מצריכה שוטפת ואי עמידה בהתחייבויות שוטפת. חובות אלו אינם נדרשים לטיפול והכרעה משפטית מורכבת ולכן הטיפול בהם ייעשה בצורה פשוטה יותר ומהירה ע"י רשם ההוצאה לפועל.

כיצד ניתן למחוק את החוב ע"י עורך דין הוצאה לפועל?
המסלול האמור מורכב ממספר שלבים עיקריים.
הגשת בקשה למתן צו לפתיחת הליכים וניסיון לגבש הסדר בהסכמת הנושים עצמם.
ככל וניסיון גיבוש הסדר לא צלח – יינתן צו לפתיחת הליכים וההליך יהיה דומה למחיקת חובות בבית משפט בשינויים מסוימים.
כאשר לא גובש הסדר נושים כאמור, ורשם ההוצאה לפועל החליט לתת צו לפתיחת הליכים של חדלות פירעון של היחיד, אזי בדומה להליכי חדלות פירעון בפני בית המשפט, אף כאן ברוב המקרים ימונה בעל תפקיד לניהול ההליך וכן ייקבע צו תשלומים חודשי בו יישא היחיד במהלך תקופת הביניים של ההליך.

לאחר הסתיימות תקופת הביניים והגשת דוח ממצאי הבדיקה שבוצעו בקשר ליחיד, נכסיו וחובותיו, ייקבע דיון בעניינו בפני רשם ההוצאה לפועל. במסגרת הדיון וככל ולא תהיה התנגדות, ייתן הרשם צו לשיקום כלכלי של היחיד ואשר בכפוף לעמידתו של היחיד בתנאי צו זה – ימחקו כלל החובות כנגדו.

חשוב לדעת כי ישנם חובות שגם קבלת צו למחיקת החובות לא יכול למחוק, כגון חובות משכנתה, מזונות, קנסות, חובות שנוצרו במרמה וחובות בגין תביעות נזק שאינו נובע מחוזה.
תהליך קבלת צו למחיקת החובות ממערכת ההוצאה לפועל הינו יעיל ומהיר יותר אך ברובו מורכב ודורש ניהול נכון ומקצועי לכל אורכו באמצעות עורכי דין הוצאה לפועל המומחים בתחום. עורכי הדין שלנו יפעלו עבורכם בכל הדרוש, עד למחיקת החובות.

לפרטים נוספים השאירו פרטים או צרו עמנו קשר.

מאמרים נוספים: