Edit

התנגדות לביצוע שטר

לכל שאלה או בקשה בנושא התנגדות לביצוע שטר התקשרו 072-3304477 או השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

שיתוף:

התנגדות לביצוע שטר - הוצאה לפועל

כאשר נפתח תיק כנגד אדם בהוצאה לפועל, אם זה בגין צ'קים שחזרו או תביעה על סכום קצוב, עומדות בפני החייב מספר אופציות. במקרה ולחייב אין טענות נגד החוב וקיים בבעלותו סכום החוב אותו חייב לשלם, יהיה עליו לשלם את החוב בתוך 30 ימים. אפשרות נוספת שעומדת בפני החייב היא שאם אין לו טענות כלפי החוב, ניתן לבקש מרשם בלשכת הוצאה לפועל כי יפרוס את החוב לתשלומים.
במקרים בהם לאדם אשר נפתח נגדו תיק בהוצאה לפועל קיימות טענות כלפי החוב – שהוא לא חייב את החוב מסיבות שונות ובמקרים אלו ניתן להגיש, רצוי באמצעות עורך דין הוצאה לפועל התנגדות לחוב. חשוב להגיש את ההתנגדות בתוך 30 ימים מיום הפקת אזהרה שנפתח כנגדו תיק הוצאה לפועל.

התנגדות לביצוע שטר

באילו מקרים אפשר להגיש התנגדות לביצוע שטר?

במידה ואתם סבורים שהחוב בגינו נפתח תיק בהוצאה לפועל הוא לא מוצדק ושוקלים להגיש התנגדות לשטר. קיימים מספר סיבות שיכולות להצדיק הגשת התנגדות לשטר.
1. כישלון תמורה – במקרה בו החייב לא זכה לתמורה מהתובע חוב עבור הכספים ששילם. למשל מוכר שלא סיפק את הסחורה לקונה אך בכל זאת הגיש ללשכת ההוצאה לפועל את הצ'ק שנתן לו הקונה.
2. זיוף חתימה על מחאה.
3. גניבה של מחאה.
בנוסף קיימים מקרים נוספים בהם יש הצדקה להגיש התנגדות זו, למשל במקרה של צ'ק ביטחון, צ'ק שאינו "למוטב בלבד" ועוד. לכן מומלץ לבחון היטב עבור איזה חוב נפתח התיק בהוצאה לפועל להתייעץ עם עורך דין שמתמחה בענייני הוצאה לפועל כדי לבדוק את כל האפשרויות שלכם.

תהליך הגשת התנגדות לביצוע שטר

החל מרגע קבלת האזהרה על פתיחת הליכים בהוצאה לפועל על חייב לאסוף את כל המסמכים הדרושים ולבנות בקשת התנגדות וכל זה תוך 30 יום מרגע קבלת האזהרה. כחלק מהגשת התנגדות לביצוע שטר עליכם לצרף את כל האסמכתאות, מסמכים וראיות התומכות בטענה שלכם. אם תגישו את הבקשה באיחור ישנה אפשרות להגיש בקשה נפרדת להארכת המועד להגשת ההתנגדות. אחרי הגשת בקשה בלשכת הוצאה לפועל לפי המועדים שמוגדרים בחוק, יצווה רשם הוצאה לפועל על עיכוב ביצוע הליכים בתיק ההוצאה לפעול. במקביל תועבר הבקשה לביצוע שטר וההתנגדות לבית המשפט אשר יבחן את בקשת התנגדות ותקבל החלטה. במקרה בו צריכים להגיש בקשת התנגדות, רצוי לפנות לעו"ד שמתמחה בהליכי הוצאה לפועל שיבחן את המקרה ויפעל לטובת בניית תוכנית התנגדות יעילה.

מידע נוסף בנושא עורך דין הוצאה לפועל
הצלחות המשרד בנושא

כל הזכויות שמורות ל ” אמינוב חן ושות’ ” 2022©

לכל שאלה או בקשה השאירו פרטים